Knepigt att planera

Hittade äntligen en ritning på huset! Jaha, där fanns dörr från det rummet till farstun innan de drog in vatten.. Funderar på att riva ett extrautrymme bredvid  köket för att få större kök så som det var förr. Problemet är att man då förlorar bänkyta. I moderna hus sitter köksfönstren så högt att man kan ha arbetsbänk under dem, finfint och ljust. Så icke här. Kanske man kan ha en liten köksö som kan dockas in mot nån vägg när man inte använder den? Fast jag gillar inte riktigt köksöar. Om man bygger arbetsbänk ”runt hörnet” s.a.s. om man river bort väggen så kanske…

Ja det är bara att fortsätta fundera så man har frågor av högre kvalitet att ställa till arkitekten sen när man kopplar in en sån. Tror inte jag klarar mig utan.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Knepigt att planera

  1. Carin med C skriver:

    En arkitekt är nog väl investerade pengar i slutändan. Kan man inte kolla med arkitektlinjen på Chalmers om nån där kan tänka sig ta sig an huset som ett skarpt projekt?

  2. io skriver:

    Jag frågade mina vänner efter det bästa och det sämsta i deras kök innan jag ritade vårt (och fick gratishjälp av IKEA på slutet). Fick verkligen MYCKET bra tips. Ett tips.

  3. io skriver:

    Du kunde ha skafferi så som vi har i gamla duschen. Kanske även i utrymmet mittemot. Då kommer du inte att behöva så mycket mer skafferi- och förvaringsutrymman.

  4. Viktoria skriver:

    ja precis, det har jag också funderat på, det frigör ju en del. Där är ju ventilerat också, om skorsten funkar så.

Kommentera

