Göra hängrännor, allvarligt?

Nu har jag flytt till Stockholm där jag inte har nåt renoveringsobjekt. Ska ägna mig åt att hänga med vänner och småjobba lite. Trodde jag, men nu har syrran smugit in ett besök i Gysinge för att spana in lite byggnadsvård. Ska bli intressant.

Funderar på vad som kan göras på håll. Sotarn ringde och sa att skorstenen var dålig. Men inte värre än att man bara behöver riva den ner till halva vinden trodde han. Att göra det, och fixa till så att jag kan sätta in en braskamin trodde han skulle ta en veckas arbete och kosta 25-35 000. Kanske lika bra att sätta igång, det där är ju inget jag kan hjälpa till med och skorsten lär ju inte bli bättre på en vinter till.

Hängrännor som jag trodde skulle vara jämförelsevis enkelt är enligt en god vän svindyra.
– Spika ihop egna trärännor av tryckimpregnerat virke istället! tyckte han.

Vikten av att jag fortsomfan utvecklar min händiga sida bara ökar. Men stuprör måste jag nog ändå köpa.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i skorsten och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

