Frost, regn, fukt och midsommar

Igår insåg jag att jo, jag måste gräva upp översta brunnsringen för att sätta den tillrätta och frilägga från frost. Tjälen(antar jag) har nu rubbat den så långt att där sipprar in lera. Detta måste jag ha hjälp av grannarna med, de har tydligen till och med skaffat en liten grävmaskin. Dagen före midsommar är inte bästa tiden att dra igång projekt, ringa hantverkare etc. Jag kommer nog inte längre med vad jag påbörjat så idag blir det mest att pilla i trädgården, fundera och städa.

När jag insett detdär med brunnen började det regna och jag gick in för att rensa i källaren. Ingenting kan bli gjort utan verktyg och redskap och de är omöjliga att hitta i soppan. I städningen hittade jag ett intressant rör i golvet, skrämde spindlar stora nog att äta en mindre hobbitt samt fick klart för mig var i källaren det är torrt och inte. På det fuktigaste stället i källaren förvarades en öppen påse vägsalt, på det näst fuktigaste en liten säck cement. Lysande.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i brunn. Bokmärk permalänken.

Kommentera

