Inbrott, utbrott, avbrott

Jag gungade på böljan blå i Ålands hav när syrran ringde och sade att där hade varit inbrott i Huset. Nån som röker Prince hade snokat runt och dragit ut lådor och tittat efter kontanter gissar vi. Kanske sprit. Det enda vi tror saknas är ett koskinn från Ikea. Straffet kanske för att man köpt sig ett sånt, men jag tror att den argentinska kossan mått bra. Nu är vi förstås hispiga för att det ska hända igen och jag packar undan allt som möjligen kan vara begärligt och släpar dyra verktyg varje dag. Man undrar vilka de var, de där som tar sig in i ett tomt hus och går och rotar i mina saker.  Vad de tyckte och vad de sa. En som bor en bit bort hade sett ett par typer på cykel som han tyckte verkade skumma av någon anledning, några som inte såg ut att passa in. Klart vi är säkra på att det var dom. Farmor hade också inbrott här en gång för längesen så nytt är det inte heller. Kanske nåt att lära sig leva med och räkna in i budgeten tänker jag och väljer larmsystem och beställer ny dörr. Blä blä blä.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

