Man behöver alltid en grej till

Kanske borde ta tag i det där med fönstren

Okej, då har jag speedheater, skrapor, kittborttagningskniv, kvistlack, linolja, tång,  stift, kitt, kittkniv, fönsterpenslar, kromoxidgrönt, linoljesåpa, glasskrapa. Kan inte börja med fönstren förrän jag skaffat VIT linoljefärg också. Nu har jag bara den kromoxidgröna… (info: detta är den dyraste kulören av dem alla) Om sen min lilla tång duger att ta ut stiften ur bågarna har jag allt. Trodde jag. Nu har jag kommit på att jag vill nog ha lågemissionsglas i innerbågarna så dem kan jag inte börja med förrns jag skaffat det (vågar inte tänka på vad det kan kosta). Och ytterbågarna kan jag inte börja med idag för se det hällregnar. Eller, det kan jag väl visst det, får väl sätta för nåt. Visserligen inte idealiskt att syssla med målningsarbete när det regnar men hey, när jag kommit så långt är det kanske sol igen… sen flera dar…

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i målning, renovering och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

