Snart slut på tid

Fantastiske svågern kom förbi och satte upp en vägg. Eller ja, en halv vägg, en hel drös beslut krävs för att sätta skiva på den sidan som ska bli badrum. Var ska rören vara, och elen? Vill jag ha värmd handdukshängare? Ska där vara isolering – FÅR man ha isolering och vilken sort? Golvvärme? Vilken sort? Måste golvet luta eller ej dvs kommer vatten att rinna på det? Alltså gick det fort och svåger vill ha nya arbetsuppgifter, men inte för töntiga, någorlunda avancerat skareva.

Brunnen skulle vara nåt. Just nu har jag två huvudförslag – antingen lyfta de två översta jävla ringarna igen och peta dit gummipackning. Eller bara dunka på betongspackel eller nåt i de översta fogarna och på insidan och gucka på mycke lera på utsidan. Vad är bäst???? Lutar åt betonglösningen herregud, min semester är SLUT nu jag hinner inte. Går det åt helvete kan man faktiskt knacka bort skiten igen fast kul blir det inte.

Ibland vill man bara få nånting gjort och då kan man kuta iväg och göra saker som kunde varit mera genomtänkta. Det kan bli dyrt. Men nu har jag iallafall en halv vägg och imorgon kommer fönstermannen för att mäta.

Med lite tur och assistans från släkt och vänner kommer jag när vintern kommer att ha
– en nästan klar badrumsvägg
– en funktionell brunn med testat vatten
– ett helt tak på ladan
– en nyplanterad häck (av lokala gratisplantor)
– klippta äppelträd
– beställda fönster
– något färre rosor och nässlor

Inte så illa ändå. Vi får se om jag ror iland allt detta.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i brunn, fönster, renovering, sanitet, trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

