Att renovera på distans…

…går ju inte. Alls. Eller kanske litegrann? Jag kan inte resa till Huset förrän efter midsommar och de korta dagar jag lyckats ta mig dit under våren har inte räckt särskilt långt. Klippa gräs, baxa skräp, fundera samt hjälpa mamma med ett och annat.

Men. Jag har hunnit ringa flera resursgubbar och har närapå fixat att
– köra väck skräp
– gräva upp runt grunden
– dika ur ängen
– fixa ny dörr och flytta fönster
– flytta rishög
– inspektera skorsten
utan att jag behöver vara med. Tjoho! Det enda som måste lösas innan midsommar är plötsligt att sätta upp takstege och glidskydd. På distans. Jag ska kolla i adressboken.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i renovering, skorsten. Bokmärk permalänken.

Kommentera

