Ingen linolja i sikte

Sov till klockan tio idag, antar att det behövdes efter den massiva gårdagen. Sen åkte vi på shoppingtur. Lärde mig att de inte har nån vettig linolja på Colorama. Jättestor golv till tak-butik med massvis av olika typer av färg, kitt, spackel och kulörer, men inga hantverksprodukter. Trots att Kulturhantverkarna säger att de ska vara återförsäljare. Rödfärgspenseln var dubbelt så dyr som den utmärkta pensel jag köpte på ICA igår. Hmmm. Blir nog att köpa online, kanske på Byggfabriken. Byggnadsvårdsbutiken är fantastisk… men dyr… Sen köpte jag nytt luftfilter till gräsklipparen eftersom jag, eh, hällt olja på det förra. Det blev en klänning och en handväska också när jag ändå var igång. Och två bärbuskar till trädgården.

Nu ska jag ta det lite lugnt, sen ska det målas mera.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i målning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

