Folk kommer och gör saker åt mig. Jippi!

SnödropparGrannen ThC hjälpte mig fixa i ordning motorsågen efter att kedjan hoppat av. De små kuggarna har fått lite små smällar här och var och behövde filas till lite för att kedjan ska kunna löpa smidigt och inte – som man säger i mindre nogräknade kretsar – kuka ur. Sen tankade vi och drog iväg till kåken för att gå löst på lite oskyldiga träd.

Jag vill ha bort det mesta. Alla de små askarna och ekarna som skjutit upp som sly ska väck till förmån för ljus, luft och några spontansådda körsbärsträd. ThC rådde mig att ha kvar det mossiga gamla äppelträdet – allt som har blommor är bra. Sen tipsade han att Grabben G kunde vara intresserad av att såga alltihop gratis åt mig mot att få behålla veden. Det var ju galant. Så jag hade bara att knyta röda band runt allt som ska vara kvar. Inklusive flaggstången – bäst att hålla sig på den säkra sidan. Sen klippte jag bort sly i diket och grävde upp en tuva snödroppar att sätta i mammas trädgård.

Nån gång måste jag lära mig köra motorsåg såklart men det är en mycket härlig känsla varje gång folk kommer och vill göra saker åt mig. Jippi!

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

