Allt hängrännor ihop

Dränering

Dränering

Snickaren ringde och sade att hängrännorna på norrsidan nu är på plats! Äntligen. Det tog sin rundliga lilla tid. (För mig att beställa alltså, ingen skugga på mina ypperliga snickare). Vilket jag tänkte på när jag skulle ha igen den nya källarinnerdörren. Det gick inte. PANIK huset har satt sig JÄTTEMYCKET tänkte jag i ett par sekunder innan jag tänkte vidare att nä det kan det nog ändå inte ha gjort. Inte så himla mycket. Däremot har gångjärnen fått sig några kyssar, säkert delvis pga någon väns kreativa idé att använda en tegelsten som dörrstopp.

Det innebär inte att huset inte sätter sig… eftersom dräneringen är i stort sett obefintlig. Vilket inte blir bättre av att hängrännor är lika obefintliga. Nu har jag iallafall fixat detta på norrsidan, den högre sidan, plus att vårt eminenta dike vid vägen påbörjats. Nästa år har jag tänkt att dräneringen runt huset ska genomföras enligt bifogad elegant skiss. Men nu är det inte nästa år än, nu är det början på mitt jullov, och marken den var frusen. Så nu ska jag ta ett litet glas portvin och se på film.

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i Dränering, trädgård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Allt hängrännor ihop

  1. Karin skriver:

    🙂 tänk så lätt allt blir med instruktioner.
    När du tröttnat på portvin; prova torr sherry. Må gott!

Kommentera

