Köket börjar ta form

spis skåpSvenGrannen hade en gratis spis som funkade galant (den kanske till och med kan stå kvar senare om jag kan pilla bort sockeln). En annan granne körde hit den i skopan på sin grävmaskin och hans svåger kopplade in den i eluttaget (ja, han är elektriker). Jag och kompisen skruvade ihop skåp – från IKEA tyvärr. Jag hade helst köpt på loppis men jag hann och orkade inte åka runt och leta och sen fixa transport. Det kan jag göra sen med de mindre akuta grejerna.

Efter många turer har jag insett att elementen är så urmodiga att de är ihopkopplade med nåt som kallas Svarta Rör, fastän de egentligen är gröna och blå. Att hitta reservdelar till sådana system är en utmaning av en sådan magnitud att det är enklare att svetsa ihop grejerna istället på de platser där det går… tur att jag har släkt som går att muta med kalops så att de gör sånt åt mig. Själv vaktade jag med trädgårdsslangen (det enda sättet att dra in vatten i köket – fortfarande 😦 )

 

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i renovering, vatten och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

