Trapphalleluja!

tak trapp Jag har litegrann hållit händerna framför öronen och sjungit ”LALALA” rent mentalt kring detta med att isolera trapphallen. Fastän det borde varit en integrerad del av vindsinredningsprojektet.

Budgeten räckte liksom inte, varken den för pengar eller den för mental energi. Det var egentligen irritationen över att inte ha nåt ställe för skor och jackor och tanken på hur göttigt det skulle vara att få väck alla onödiga väggar och dörrar som fick igång projektet. Ja förutom detta att jag inte behöver göra knappt nåt själv. Snickarn och väggfluff-firman och några fantastiska vänner gjorde ju jobbet medan jag fixade cash, lagade god mat och svor över fluff och sågspån som kröp in överallt i många veckor.

…sade jag ”knappt göra nåt själv”? HA! Precis när det ser ut att vara nästan klart, iallafall jämfört med hur det var från början när jag kunde se ut genom väggen som för att granska den isiga västanvinden från Nordsjön medan den piper in i syftet att höja värmekostnaden exponentiellt, så är det dags för MIN del av jobbet.

Jag fick en halv rödbetsburk med shellackflingor av en god vän (ser lite suspekt ut, men bara för den som tittat på alldeles för mycket amerikanska kriminalserier) och har rört ut några i vägg2t-sprit (även där en doft av en undre värld) enligt recept får Wibo färg. Så nu ska jag bara shellackera en halv miljon kvistar och måla och lacka trappstegen.

Eller om hyresgästen gör det åt mig.

Jag borde kanske förklara vad som syns på bilderna, men jag ids inte, ni är så smarta så ni kan säkerligen räkna ut det.

 

 

Om Viktoria

Har blivit med hus på västkusten och försöker växa i rollen som husägare.
Det här inlägget postades i målning, renovering och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

